تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/09/26 - 17:02
کد خبر: 294764

سخنان مهم حجت‌الاسلام قرائتی درباره‌ی راه‌های نرفته‌ی انقلاب اسلامی:

دلیل قفل شدن مملکت، علوم دانشگاهی غیرمفید است/ باید در رفتارمان تجدیدنظر کنیم

اینکه مملکت ما قفل شده است به این دلیل است که بسیاری از کتاب‌های دانشگاه و آموزش و پرورش بی‌فایده شده و حتی بسیاری از درس‌های که ما می‌خوانیم علم مفید نیست و فارغ‌التحصیلان ما مهارت لازم را ندارند.بسیاری از افراد نسل جدید دیگر آن گونه که باید علاقه‌ای به ما ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی شامگاه ۲۵ آذرماه در نشست با احزاب سیاسی استان کرمان با بیان این مطلب که در مشترکات با غیر مسلمانان نیز می‌توانیم کار کنیم، اظهار کرد: تاریخ اسلام نشان داده که می‌توان با کفار نیز شریک شد که مصداق عینی آن همکاری پیامبر اکرم (ص) با مشرکان در ظلم نکردن به مظلومین بود.

وی به همکاری با یهودیان و مسیحیان اشاره و در این باره به آیه‌ای از قرآن استناد کرد و گفت: مشترکات بین شیعه و سنی و بین بچه شیعه‌ها هم زیاد است. تنها در ۱۰ درصد موارد اختلاف داریم، اما برخی ۹۰ درصد مشترکات را به خاطر این ۱۰ درصد خنثی می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این مطلب که برخی‌ها بی‌رحمانه انتقاد می‌کنند، اظهار کرد: اگر خدا از شراب انتقاد می‌کند، به منافع شراب نیز می‌پردازد، اما در پایان می‌فرمایند که مضرات آن بیشتر از منافع آن است.

وی با بیان اینکه محبت و غضب انسان را از عدالت می‌اندازد، تصریح کرد: در دین مبین اسلام همواره تاکید شده که حق را بگو حتی اگر به ضرر مادر و پدر تو شود. همچنین باید مدنظر داشت که چیزی که نفس در آن باشد، باطل است.

وی با بیان اینکه امروز خط سیاسی و جناح‌های سیاسی در کشور هستند یادآور شد: در زمان پیامبر(ص) قبیله‌ای بود و زمانی که پیامبر(ص) وارد مدینه شد همه قبیله‌ها می‌خواستند پیامبر(ص) مهمان آنها شوند اما ایشان قبول نکرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خط بازی سیاسی را کنار بگذارید و خود را به این گروه‌ها رنگ ندهید گفت: وقتی آدم پیرو خط و گروه خاصی شد نسبت به آن تعصب پیدا کرده و یک عده مرید هم پیدا می‌شوند که نسبت به او تعصب دارند.

خط بازی سیاسی را کنار بگذارید

وی بر لزوم تحقیق در راستی بودن مسایل تاکید کرد و خطاب به رسانه‌های استان و کشور گفت: هر خبری را منتشر نکنید و باید اخبار را به اهل تشخیص بدهید تا از صحت آن مطمئن و سپس آن را منتشر کنید لذا حتی باید در خبر‌های که از فرد عادل می‌شنوید، نیز تحقیق کنید.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه ۵۰۰ آیه قرآن سیاسی است، بیان کرد: برخی از ما فهم درستی از اسلام نداریم. سوءظن حرام است و خیلی از ما‌ها در مسایلی که هیچ سودی ندارد دین فروشی می‌کنیم و حق و نا حق می‌کنیم. اگر فردی خط سیاسیش با ما متفاوت است، دلیل بر فاسق بودن او نیست.

وی بر لزوم مبنا داشتن کارهایمان تاکید کرد و ادامه داد: ما متاسفانه آلوده دنیوی شده‌ایم در صورتی‌که کار‌ها باید برای خدا باشد نه به خاطر موقعیت افراد باشد. بدانید که دیر یا زود پرده‌ها کنار می‌روند و مشخص می‌شود که دستانمان خالی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از رواج مسایل بی مبنا در جامعه، عنوان کرد: بسیاری از کار‌ها خیر است، اما اگر جای آن عوض شود دیگر خیر نیست. متاسفانه ما اسلام را درست نفهمیدیم و شاهد هستیم این روز‌ها نذر، هیئت، سلام و ... قاطی شده است و حتی در مسایل عمومی نیز خط بازی می‌کنیم، اما همه چیز خط سیاسی نیست بلکه خط اخلاقی است.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی بیان کرد: محل تبلیغات در جای مشخص باید انجام شود و نباید تبلیغات به‌گونه‌ای باشد که به بیت‌المال و مردم آسیب برساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این مطلب که به امام راحل پیشنهاد دادم که در صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه نماینده داشته باشید، اظهار کرد: اینکه مملکت ما قفل شده است به این دلیل است که بسیاری از کتاب‌های دانشگاه و آموزش و پرورش بی‌فایده شده و حتی بسیاری از درس‌های که ما می‌خوانیم علم مفید نیست و فارغ‌التحصیلان ما مهارت لازم را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نسل جدید دیگر آن گونه که باید علاقه‌ای به ما ندارد و باید مدنظر داشت که ایمان و عمل و صالح باعث محبوبیت افراد می‌شود لذا باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top